آنچه که در تاریخ با عنوان " جنگ ویتنام " نام برده میشود ، اشاره ای است به نبردهای طولانی میان نیروهای ملی گرای ویتنام جنوبی و ایالات متحده که در ویتنام ، لائوس و کامبوج رخ داد . جنگی که همواره از آن بعنوان جهنمی ترین جنگ قرن بیستم یاد میگردد. در جریان جنگ جهانی دوم شبه جزیره هندوچین و از جمله ویتنام به دست ژاپن افتاد. بعد از بمباران هولناک هیروشیما و ناکازاکی و اعلام شکست ژاپن و تضعیف آن ، فرانسوی ها تلاش کردند که ویتنام را به زیر سلطه خود درآورند. بعد از اعلام پایان جنگ جهانی دوم در تاریخ نهم ماه می 1945 نبرد استقلال طلبان با ارتش فرانسه آغازشد . بین ماه هایچایم را فرو می‌دهم و عمیق‌تر فکر می‌کنم. برای برگشتن به سال‌های دور، لابد باید موسیقی‌های گذشته‌ام را هم مرور کنم. این کار را می‌کنم! برگشته‌ام به سال‌هایی که «امید» حرف اول زندگی‌مان بود و طمع درخشیدن و دیده شدن، «بایدی» که باید اتفاق می‌افتاد.
 
دهه هشتاد بود. هنوز بیست ساله نشده بودم. جوانکی بودم که کلمه‌ها توی سرش جولان می‌داد و زیرپوستش چیزی جریان داشت که نمی‌دانست چیست! نوشتن بهترین راه برای زدن حرف‌هایی بود که نمی‌شد زد! یک نام مستعار زشت برای خودم انتخاب کرده بودم و دیگر نیازی نبود تا سانسور را زیر لب‌هایم هجی کنم. نه معلمم بالای سرم بود و نه پدرم چشم‌غره می‌رفت و نه مادرم لب برمی‌چید. می‌نوشتم. نوشتن التیام شب‌هایی بود که دوست داشتم پرواز کنم و دست‌هایم بسته بود.
 
۸۸ به سن قانونی رسیدم. روزی که وارد دانشکده شدم، نمی‌دانستم که قرار است غیبت‌هایم از کلاس ختم شود به انقلاب‌گردی‌ها و آشنا شدن با کتاب‌فروش‌ها و بلاگرهایی که حالا سال‌هاست (یک دهه) باهم دوستیم. سبز شده بودم و سرعت حرکت خون در بدنم دو برابر شده بود! جوانکی شده بودم که دنبال خودش می‌گردد، جوانکی که پای ماندن نداشت و مدام از این وبلاگ به وبلاگ دیگری کوچ می‌کرد. منی که حالا می‌خواستم واقعاً خوانده شوم. ۸۹ خانه‌ی دائمی‌ام را ساختم و نوشتن، بی‌اغراق، بزرگ‌ترین دل‌خوشی من شد. دیده شدم. پرنده‌ی خیسی بودم که توجه چند عابر را به خودش جلب کرده بود. برایم دانه می‌ریختند. به من توجه می‌کردند. و صدای کلمه‌هایم را دوست داشتند. وارد جهانی شده بودم که خود واقعی‌ام بود. بی‌خودسانسوری. بی‌خودسوزی. بی‌نگرانی. 
 
توجه‌ها بیشتر شده بود. می‌درخشیدم. پرنسسی شده بودم که رأس ساعت مشخصی فرشته‌ی نجاتش بالای سرش ظاهر می‌شد و او را به جهان دیگری می‌برد. جهانی پر از کلمه. کلمه‌هایی که زیرپوستش جولان می‌دادند. تا جایی که چند نویسنده مطرح برای یادداشتش نظر گذاشتند. دعوت شدم به دورهمی نویسنده‌ها! کسی زیر گوشم تکرار کرد: مسیر را درست آمده‌ای!
 
دلتنگ شده‌ام. دلتنگ هیاهوی این وبلاگ سفید. وبلاگی که خودم درونش قدم می‌زنم و هنوز برایش می‌نویسم. اما مهمانانش رغبتی ندارند تا چایی‌شان را در این وبلاگ صرف کنند. ترجیح می‌دهند با من در دیگر شبکه‌های اجتماعی گفتگو کنند. دلم می‌گیرد اما دلبستگی‌ام به این خانه آنقدری هست که رهایش نکنم. خانه‌ای که جز چند دوست که حتماً هم نمی‌شناسمشان، ول‌کنش نیستند و من چقدر دوستشان دارم.
 
من وبلاگ‌نویسی بودم که شاعر شد، نویسنده شد، کتاب‌هایش خوانده شد. حالا خودم را چه بنامم؟ نویسنده‌ای که هنوز یادداشت‌هایش را، درد و دل‌هایش را، یاس‌هایش را، عاشقی‌اش را و دلتنگی‌هایش را در این وبلاگ می‌نویسد؟! نمی‌دانم. هویت چندگانه‌ای که زمانه به بازویمان تزریق کرده جز سردرگمی چیزی به جا نگذاشته. کارمند صبح تا عصر، شاعر شب‌ها، نویسنده‌ی آخر وقت‌ها، وبلاگ‌نویس پاره‌وقت، کسی که برای حیات کار می‌کند – سخت کار می‌کند، زیاد کار می‌کند، رقابت می‌کند! – نویسنده‌ای که فقراتش درد می‌کند، شاعری که کلمه‌هایش مهجور مانده است. 
 
چرا نمی‌خوانند؟ کلمه‌ها مظلوم‌ترین موجوداتی هستند که در این عصر ناجوانمرد دارند نفس می‌کشند. هیچ‌کس حوصله خواندن ندارد. نه وبلاگ‌ها را، نه کتاب‌ها را، و نه حتا پیام‌ها را. نکند ما همان آدم‌هایی هستیم که حتا حوصله‌ی شنیدن حرف‌های همدیگر را هم نداریم؟!
 
دوست دارم دعوتتان کنم که به خانه‌ی واقعی‌تان برگردید. چراغ وبلاگ‌هایتان را روشن کنید. گردگیری کنید. چای و دارچین را دم‌کنید و بگذارید آرامش روزهای گذشته به قلب‌هایتان برگردد. ما شهروندان ایالتی هستیم که دلش می‌خواهد مهاجر بپذیرد.همیشه برای انتقال و یا تایید انتقال وجه نیاز به مرکزی مانند بانک و یا کفیلی میباشد ، امروزه با کمک برق،کامپیوتر و اینترنت وقت کمتری برای انتقال وجه یا پرداخت مبالغی مانند قبوض و... صرف میکنیم، عابر بانک ها وخودپردازها برای این جابجایی وتایید آن کارمزدی میگیرند که متعلق به صاحب دستگاه یا بانک است. ماینرها با روندی مشابه برای تایید این انتقالات بین ارزهای دیجیتال وبرای جلوگیری از خرج شدن دوباره یک ارز دیجیتال توسط یک شخص پاداش میگیرند، این پاداش بعد از رسیدن به حد مشخص شده توسط صاحب آغول ماینینگ چینی حالا به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در خاک آمریکاست. «بیت مین»، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تولید کننده دستگاه های استخراج ارزهای دیجیتالی که در چین مستقر است، یک قدم دیگر به احداث یک پایگاه تأسیسات ماینینگ در ایالت واشنگتن آمریکا نزدیک شده. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید.
 
به نقل از یک آژانس توسعه اقتصادی در بخش «والا والا»، واقع در ایالت واشنگتن، بیت مین به دنبال اجاره یک زمین، به‌منظور احداث یک پایگاه تأسیسات ماینینگ است. «انت کریک» (Ant Creeek)، از شرکت‌های وابسته به بیت مین است که اقدام به اجاره چهار هکتار خواهد نمود. یکی از بندهای قرارداد این خواهد بود که انت کریک پس از یک سال می‌تواند زمین‌ها را خریداری نماید. این در حالی است که خرید ۱۳ هکتار دیگر از این زمین‌ها نیز یکی از بندهای قرارداد بوده که حذف‌شده.
 
اگرچه انت کریک هنوز موافقت خود را با تمامی بندهای قرارداد اعلام بیت مین هنوز، به‌صورت رسمی انت کریک را به‌عنوان یکی از شرکت‌های تابع خود اعلام نکرده اما با مشاهده اطلاعات ثبت شده شرکت، می‌توان دید که «ژیهان وو»،به عنوان مدیر اصلی انت کریک کار می‌کند؛ از طرف دیگر وو، مدیرعامل بیت مین است.
 
به نقل از بولتین، «جف استیرنز»، مدیر شرکت، انت کریک را یک شرکت فعال در زمینه بلاک چین و هوش مصنوعی معرفی کرده است که توسط دو مدیرعامل اداره می‌شود. همچنین او بدون اشاره به بیت مین، از این کمپانی به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت درزمینه ساخت تجهیزات استخراج ارزهای دیجیتالی نام‌برده.بیت مین یک شرکت فناوری چینی است که اکثر افرادی که در حوزه استخراج ارز دیجیتال فعایت می‌کنند نام آن را به سبب دستگاه‌های ای‌سیک انت ماینر شنیده‌‌اند و با آن آشنایی دارند. اما فعالیت‌های این شرکت تنها به ماینرها محدود نمی‌شود و محصولاتی مانند تراشه‌ها، سرورها و خدماتی از قبیل راهکارهای رایانش ابری در حوزه بلاک چین و هوش مصنوعی نیز ارائه می‌دهد.
 
دفتر مرکزی و هسته اصلی این شرکت در سال ۲۰۱۳ در پکن تاسیس شد و در حال حاضر بیت مین حوزه فعالیت خود را در هنگ‌کنگ، سنگاپور و ایالات متحده نیز گسترش داده است. در ژانویه ۲۰۱۹ که ارزش بازار ارز دیجیتال برابر با ۱۲۲ میلیارد دلار بود، ارزش شرکت بیت مین حدود ۱۵ میلیارد دلار برآورد شد که رقم قابل توجهی برای یک شرکت فعال در حوزه کریپتو محسوب می‌شود.
 
در زمینه استخراج ارز دیجیتال، بیت مین ۷۵ درصد نیاز جهانی به ماینر ای‌سیک را با فروش میلیون‌ها عدد دستگاه‌ انت ماینر تامین می‌کند و سهم عمده‌ای در این بازار دارد.
 
بیش از ۸۵ درصد درآمد این شرکت در نتیجه فروش دستگاه‌ها و تجهیزات ماینینگ و مابقی آن از طریق استخراج انحصاری و خدمات استخر و فارم‌های استخراج و دیگر فعالیت‌های این شرکت به دست می‌آید.
 
همان‌طور که پیش‌تر نیز عنوان شد، محصول شناخته‌شده بیت مین دستگاه‌های ای‌سیک انت ماینر است. بیایید نگاهی جزئی‌تر به دستگاه‌های ای‌سیک و این محصول داشته باشیم.
 
ماینر ای‌سیک
مدارهای مجتمع با کاربرد خاص یا همان ASICها به طور خاص طراحی شده‌اند که فقط یک کار را انجام دهند؛ استخراج ارز دیجیتال با سرعت بالا و مصرف برق پایین. ای‌سیک‌ها در نتیجه توسعه و پیشرفت بلاک چین‌ها و افزایش سختی شبکه و به دنبال آن عدم سودآوری کارت‌های گرافیک برای استخراج برخی ارزها ایجاد شدند.
 
هر ارز دیجیتالی، الگوریتم رمزنگاری هش مخصوص خود را دارد و ماینرهای ای‌سیک‌ها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند با استفاده از آن الگوریتم خاص کار استخراج را انجام دهند.الگوریتم SHA-256
اولین دستگاه استخراج ای‌سیک بر مبنای این الگوریتم و برای استخراج بیت کوین طراحی شد و در واقع شناخته‌شده‌ترین الگوریتم در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. استخراج ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین، بیت کوین کش، کرون، پیرکوین، سیس‌کوین و … بر اساس این الگوریتم صورت می‌گیرد. دستگاه‌های Anminer S15، Antminer S11، Antminer S9 و Antminer S17 از جمله ماینرهای بیت مین هستند که با این الگوریتم کار می‌کنند.
 
الگوریتم Equihash
اکوئی‌هش یک الگوریتم بر مبنای اثبات کار است که توسط گروه تحقیقاتی دانشگاه لوگزامبورگ معرفی و توسعه داده شد. آن‌ها این الگوریتم را به منظور مقابله با مشکل سلطه دستگاه‌های ای‌سیک مختص استخراج بیت کوین و سکه‌های مشابه و تمرکززدایی در این صنعت طراحی کردند. از این الگوریتم برای استخراج ارزهایی مانند زی‌کش، زن‌کش، کومودو و … استفاده می‌شود. شرکت بیت مین دستگاه‌های فن ماینر Z9 mini، انت ماینر Z9 و انت ماینر Z11 را برای این الگوریتم تولید کرده است.
 
الگوریتم X11
این الگوریتم در زمان ایجاد ارز دیجیتال دش (Dash) پیشنهاد و ارائه شد. این الگوریتم ۱۱ تابع هش را برای اثبات کار مورد استفاده قرار می‌دهد. ارزهایی از قبیل دش، مانیتری‌یونیت، اونیکس و … از این الگوریتم بهره می‌برند. انت ماینر D3 برای این الگوریتم ساخته شده است.
 
الگوریتم Scrypt
الگوریتم اسکریپت عملکردی امن برای تولید کلید بر مبنای رمز عبور است. برای هک کردن این الگوریتم، شما نیاز به حجم زیادی از حافظه با دسترسی تصادفی دارید. از این الگوریتم برای استخراج ارزهایی مانند لایت کوین، دوج کوین، ورج و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله ماینرهایی که این الگوریتم را استخراج می‌کنند، انت ماینر L3 و ++L3 است.
 
نوع الگوریتم برای پروتکل‌های اثبات کار (PoW) از اهمیت برخوردار است. کاربرانی که در فرآیند استخراج یک ارز مشارکت می‌کنند، با توجه به میزان فعالیتشان پاداش دریافت می‌کنند.
 
الگوریتم‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره شد از رایج‌ترین الگوریتم‌های دستگاه‌های انت ماینر هستند. از دیگر الگوریتم‌ها می‌توان به تنسوریتی (Tensority)، بلیک ۲۵۶آر۱۴ (Blake256R14) و بلیک ۲بی (Blake2B) اشاره کرد. ذکر این نکته ضروری است که در حال حاضر شرکت بیت مین تنها به تولید دستگاه‌های استخراج مبتنی بر الگوریتم SHA-256 و Equihash می‌پردازد و عرضه سایر دستگاه‌ها را متوقف کرده است.
 
به عنوان مثال ماینرهای ای‌سیک بیت کوین به گونه‌ای طراحی می‌شوند که بتوانند الگوریتم هش SHA-256 را محاسبه کنند. این بدان معناست که این دستگاه‌ها قادر خواهند بود که هر ارز دیگری مانند بیت کوین کش، که مبتنی بر الگوریتم مشابهی است را نیز استخراج کنند.
 
الگوریتم‌های پشتیبانی شده توسط فن ماینر
 
 
ساکنین والا والا نیز صدای اعتراض خود را مسئولین حوزه انرژی ایالات‌متحده رسانده است؛ از نگرانی‌های اصلی آنها می‌توان به مصرف برق بالا این شرکت اشاره نمود. به عقیده این افراد، ساخت این پایگاه می‌تواند باعث کاهش جریان برق در این بخش شود. والا والا یکیساکنین والا والا نیز صدای اعتراض خود را مسئولین حوزه انرژی ایالات‌متحده رسانده است؛ از نگرانی‌های اصلی آنها می‌توان به مصرف برق بالا این شرکت اشاره نمود. به عقیده این افراد، ساخت این پایگاه می‌تواند باعث کاهش جریان برق در این بخش شود. والا والا یکی از ارزان‌ترین بخش‌ها از نظر قیمت برق است.
 
یونیون بولتین در مصاحبه‌ای که با یکی از شهروندان داشته عنوان می‌کند:الگوریتم Equihash سه پارامتر اصلی دارد. استخراج Zcash با یک انتخاب خاص از این پارامترها انجام می‌گیرد و هرگونه هاردفورک برای خلاصی Zcash از ای‌سیک به احتمال زیاد شامل تغییر در یک یا همه این پارامترها خواهد شد. ما توانستیم برای دستگاه‌های ای‌سیک Equihash، نوعی معماری خاص ارائه دهیم که می تواند به صورت کامل از هرنوع هاردفورکی پشتیبانی کند و هر پارامتری را برگزیند. این یعنی اینکه هیچ هاردفورکی به حدی قوی نیست که بتواند تراشه‌های ما را از جریان خارج کند. با وجود این همه انعطاف پذیری، ما معتقدیم که ای‌سیک ما می توانست در برابر کارت‌های گرافیک بسیار قوی تر و کارآمد تر عمل کند. اما متاسفانه برای ساخت انبوه دستگاه‌های استخراج Equihash، حامی مالی پیدا نکردیم و طرح‌ ما متوقف شد.
 
نتیجه نهایی بازهم قدرت واقعی ای‌سیک‌ها را مشخص کرد. خیلی از مردم از قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالای ای‌سیک‌ها بی اطلاع هستند و نمی‌دانند که هاردفورک‌ها توانایی مبارزه با این تراشه‌ها را ندارند. هاردفورک گاهی اوقات کارساز است اما این همیشگی نیست.الگوریتم Equihash سه پارامتر اصلی دارد. استخراج Zcash با یک انتخاب خاص از این پارامترها انجام می‌گیرد و هرگونه هاردفورک برای خلاصی Zcash از ای‌سیک به احتمال زیاد شامل تغییر در یک یا همه این پارامترها خواهد شد. ما توانستیم برای دستگاه‌های ای‌سیک Equihash، نوعی معماری خاص ارائه دهیم که می تواند به صورت کامل از هرنوع هاردفورکی پشتیبانی کند و هر پارامتری را برگزیند. این یعنی اینکه هیچ هاردفورکی به حدی قوی نیست که بتواند تراشه‌های ما را از جریان خارج کند. با وجود این همه انعطاف پذیری، ما معتقدیم که ای‌سیک ما می توانست در برابر کارت‌های گرافیک بسیار قوی تر و کارآمد تر عمل کند. اما متاسفانه برای ساخت انبوه دستگاه‌های استخراج Equihash، حامی مالی پیدا نکردیم و طرح‌ ما متوقف شد.
 
نتیجه نهایی بازهم قدرت واقعی ای‌سیک‌ها را مشخص کرد. خیلی از مردم از قابلیت انعطاف پذیری بسیار بالای ای‌سیک‌ها بی اطلاع هستند و نمی‌دانند که هاردفورک‌ها توانایی مبارزه با این تراشه‌ها را ندارند. هاردفورک گاهی اوقات کارساز است اما این همیشگی نیست.
در واقع ماینر ها استخراج کننده های سیستمی هستند که هر کدام از آن ها با توجه به شرایط خاص سخت افزاری قادر به استخراج بیت کوین می باشند اما این دستگاه ها توسط شرکت های بسیار معروف و بزرگی پشتیبانی و تولید می شوند که از معروف ترین آن ها می توان به کمپانی بزرگ Bitmain اشاره نمود که این کمپانی از پیشگامان فعال و موثر این عرصه یاد می شود. در هنگام خرید دستگاه ماینر همواره توجه داشته باشید که تولید Asic ماینرها همواره دارای محدودیت است و سعی کنید مدلی را انتخاب و خریداری کنید که بروز باشد تا در آینده مشکلات ناشی از خطا در محاسبه سود و زیان گریبان گیر شما نشود. متاسفانه خرید دستگاه ماینر در ایران به صورت مستقیم صورت نخواه دگرفت و شما ملزم به خرید از واسط های موجود در این حرفه خواهید بود.
ماینینگ چیست
ماینینگ در واقع فرایند استخراج ارز های دیجیتال است که توسط ماینر ها انجام می شودف در این فرایند تراکنش ارز دیجیتال تایید شده و به بلاکچین افزوده می شود، در دنیای امروز کلمه ماینینگ به معنای کار در معدن است، این کلمه را می توان به استخراج بیت کوین تشبیه نمود، اما چگونه؟ توجه داشته باشید که کار در معادن بسیار سخت و دشوار است و نیاز به تخصص بسیار حرفه ای دارد اما شخص معدن چی در مقابل این همه زحمت می تواند به طلا و یا الماس دست یابی پیدا کند، این مفهوم نیز در دنیای ارز های دیجیتال صادق است زیرا استخراج این ارز های رمزنگاری شده کار بسیار سخت و پرهزینه ای می باشد که فرد در نهایت و پس از اجرای این کار به درآمد مناسبی خواهد رسید.https://www.blsco.ir/products/697/فن-انت-ماینر-S9-,-E10-,-M3-و--…دلتا
بیت کوین چیست؟
بیت کوین نام ((لاتین:Bitcoin؛نماد:BTC )) از مهم ترین و محبوب ترین ارز های دیجیتالی است که به صورت یک پول دیجیتالی به صورت کاملا الترونیکی عرضه می شود و دارای مزایای بسیار قابل توجه ای است که در مقالات بعدی سعی به معرفی آن ها خواهیم داشتف این نوع از ارز های دیجیتال توسط شخصی کنترل و یا ساخته نمی شود و هیچ نظارتی بر روی آن نیست و از زمان ساخت آن تا به امروز تنها فقط 21 میلیون بیت کوین برای همیشه تولید شده و تا به امروز بیش از 18 میلیون آن استخراج گردیده است.
 
این کار باعث می‌شود تا تمام الکتریسیته توسط این شرکت بلعیده شود و تمام سود نیز بدون آنکه شغلی ایجاد شود یا به اقتصاد منطقه کمکی کرده باشد، به جیب صاحب آن خواهد رفت.
 
جلسه استماع با حضور شهروندان و نمایندگان شرکت با خشونت همراه بوده تا جایی که یکی از شهروندان طی بخش نظرات عمومی از جلسه اخراج شده است. یکی دیگر از ساکنین نیز به‌صورت صریح به انتقاد از ارزهای دیجیتالی پرداخته است. «پدر فرتیم» در این جلسه گفت:
 
این الکتریسیته برای کارهای معقول استفاده نمی‌شود. از این برق فقط برای دو هدف استفاده می‌شود: تراکنش‌هایی که می‌خواهید از همه مخفی کنید و سفته‌بازی.
 
شرکت‌هایی که در زمینه استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند، همیشه به دنبال استفاده از راه‌هایی بوده‌اند که بتوانند هزینه‌های موجود در این عرصه، به‌ویژه هزینه‌های مرتبط با برق را کاهش دهند. پیدا کردن مناطقی که در آن نرخ مصرف پایین است، یکی از این راهکارها بوده که در بیشتر اوقات با مقاومت افراد محلی مواجه شده است.
 
دریکی دیگر از بخش‌های ایالت واشنگتن نیز مقامات دستور برسی تأثیرات استخراج ارزهای دیجیتالی بر شبکه برق را داده‌اند. «میسون کانتی» نیز ازجمله بخش‌هایی بوده که فعالیت‌های مرتبط با استخراج ارزهای دیجیتالی را به حالت تعلیق درآورده.
 
از طرف دیگر، مقامات ایالت «کوبک» در کانادا، شرکتی با عنوان «هایدرو کوبک» ایجاد کرده‌اند که بتوانند جلوی تقاضاهای بی رویه‌ی شرکت‌های ماینینگ را بگیرند.نکرده، اما «یونیو بولتین»، از خبرگزاری‌های محلی اعلام کرده که در صورت توافق اجاره ماهیانه‌ی این املاک چیزی در حدود ۴.۷ هزار دلارن به کیف پول دیجیتالی که تعیین شده ارسال می کند. مارس و آوریل 1954پس از نبرد سهمگینی موسوم به "دین بین فو " ارتش فرانسه شکست سختی خورد و بناچار این کشور در کنفرانس ژنو به استقلال ویتنام رضایت داد ، ویتنام به دو بخش شمالی با پایتختی شهر هانوی و جنوبی با پایتختی شهر سایگون تقسیم گردید و قرار بر این شد که تکلیف حکومت پس از رای گیری از مردم ویتنام مشخص شود ولی بر اثر دخالت و تشویق آمریکا حکومت ویتنام جنوبی از شرکت در این مذاکرات سرباز زد و با توجه به ترس شدید آمریکا از کمونیستی شدن منطقه ، در ویتنام جنوبی عملیات سرکوب کمونیستها آغاز شد و اعدامهای گسترده ای به وقوع پیوست .
پس از این مرحله جبهه ملی آزاد بخش ویتنام جنوبی تشکیل شد .در آنزمان افراد این گروه که کمونیست های ویتنامی بودند با عنوان " ویت کنگ " نامیده میشدند . با حمایت های چین و شوروی از ویتنام شمالی و نیروهای ویت کنگ جنوبی و حمایت آمریکا از حکومت ویتنام جنوبی موقعیت منطقه به شدت بغرنج و پیچیده گردید و به تدریج جنگی بزرگ و خونین در سرتاسر ویتنام گسترش یافت . ایالات متحده در بین سالهای 1955 تا 1960 با اعزام مستشاران نظامی و ارسال میلیونها دلاربه کمک حکومت ویتنام جنوبی شتافت ، اما ویت کنگ ها با استفاده از تبحر خاص خود در جنگ های چریکی و گسترش تونل های زیرزمینی باعث سردرگمی نیروهای دشمن میشدند. تا اواخر سال 1963 که رهبر ویتنام جنوبی در کودتا به قتل رسید بالغ بر 16000 سرباز آمریکایی در ویتنام به سر میبردند ولی پس از ترور جان اف کندی و به قدرت رسیدن رییس جمهور جدید آمریکا به نام جانسون ، جنگ ویتنام وارد مرحله دیگری شد و اعزام سربازان آمریکایی به ویتنام با سرعت بسیاری شدت گرفت که در نتیجه منجر به تلفات بسیار ارتش آمریکا در ویتنام و شکل گیری جنبش ضد جنگ و اعتراضات پی در پی در ایالات متحده شد.
 
علاوه بر تلفات جانی و صدمات جسمی در جریان این جنگ طولانی، بسیاری از سربازان آمریکایی دچار بیماری های روحی شدیدی نیز گردیدند چنانچه از این جنگ همچنان بعنوان یکی از تلخ ترین رویدادهای تاریخ آمریکا یاد میشود. ویت کنگ ها به شیوه های مختلفی سربازان آمریکایی را غافلگیر میکردند و این غیر قابل پیش بینی بودن عملکرد آنها وحشت زیادی را به آنها وارد مینمود. یکی از بزرگترین معضلات آنها این بود که عملا قادر به تشخیص دشمنان خود نبودند و زنها و کودکان نیز در این عملیاتها به ویت کنگ ها کمک بسیاری میکردند . درماندگی و تضعیف روحیه سربازان آمریکایی باعث روی آوردن آنها به مصرف مواد گردید و آنها خشم خود را با قتل عام فجیع روستاییان تخلیه میکردند . در این جنگ به دفعات زنان و دختران بسیاری مورد تجاوز قرار گرفتند که از آن همواره بعنوان لکه ننگ ارتش آمریکا یاد میگردد. ارتش آمریکا ناتوان از شناسایی ویت کنگ ها مناطق تحت تسلط آنها را با هواپیما سم پاشی کرد . نام این ماده شیمیایی عنصر نارنجی بود که ماده اصلی آن دی اکسین بود که حتی تا به امروز قربانیانی با بیماریهای سرطان و معلولیت های ذهنی را برای ویتنام به ارمغان آورد.
 
یکی از بزرگترین عواملی که باعث اجبار آمریکا به ترک ویتنام و قبول شکست در جنگ شد بی اطلاعی از نحوه جنگ های چریکی ویت کنگ ها و سرسختی و سازمان یافتگی آنها و استفاده از تونل های پیچیده زیرزمینی بود. در این جنگ تقریبا هر ویتنامی خود را موظف به دفاع میدانست و وابستگی و علاقه مندی به فرهنگ آمریکایی به طور عموم بر آنها غالب نگردید .دستاورد این جنگ ، انفجار سالانه 500 هزار تن بمب ، سه میلیون کشته و نابودی وسیع جنگ ها و اثرات مخرب مواد شیمیایی انفجاری تا به امروز برای ویتنامی ها است و ارتش ایلات متحده نیز با 45 هزار کشته و 300 هزار زخمی و 150 میلیارد دلار هزینه مجبور به ترک خاک ویتنام شد